V mesiaci jún sa žiaci tretieho a štvrtého ročníka vydali na objavnú cestu po škole. Namiesto klasického sedenia v laviciach sa niekoľko hodín etickej výchovy uskutočnilo projektovou metódou. Cieľom bolo prebudiť v deťoch pocit spolupatričnosti a pomôcť im spoznať kvality ich vlastnej školy. A že sa im to páčilo! Všetko začalo v Komunitnom kruhu, kde si spoločne položili jednoduchú, no podnetnú otázku: „Ako opísať našu školu jedným slovom?“ Po úvodnej diskusii sa žiaci rozdelili do troch skupín. Každá skupinka s „misijnou kartou“ v ruke vyrazila preskúmať konkrétne časti školy – od tried a chodieb, cez telocvičňu a ihrisko, až po jedáleň či knižnicu a ľudí, ktorí v škole pracujú. Počas tejto aktívnej prechádzky si deti všímali naozaj všetko. Zapisovali detaily, ktoré predtým prehliadali, pozorovali správanie ľudí, hľadali, čo sa im páči a čo by sa dalo zlepšiť. Diskutovali o svojich pocitoch na rôznych miestach a všetky postrehy starostlivo zaznamenávali. Keď sa vrátili do kruhu, nasledovalo zdieľanie objavov, kde každá skupina predstavila svoje zistenia. Spoločne s vyučujúcou potom všetky nápady kategorizovali na veľký baliaci papier, čím si utriedili myšlienky. Na nasledujúcej hodine si žiaci najprv zopakovali a utriedili poznatky o škole. Následne dostali nápady, ako spracovať a prezentovať nazbierané informácie. Rozdelili sa do troch tvorivých skupín. Prvá skupina sa pustila do vytvárania galérie portrétov – ľudí, vďaka ktorým je škola lepším miestom. Druhá skupina vytvorila krátky komiks o hrách a aktivitách, ktoré sa dajú robiť v telocvični alebo na ihrisku. A tretia skupina sa zamerala na kvality školy, no nezabudla ani na nápady na zlepšenie. Žiaci nielenže objavovali nové veci, ale aj spoznávali svoju školu z úplne inej, osobnejšej perspektívy, čo je pre ich rozvoj a pozitívny vzťah k vzdelávaniu nesmierne dôležité.