Novinky

          • Slávnostné ukončenie školského roka 2024/2025

          • Dňa 27. 06. 2025 sa v parku pred ZŠ uskutočnilo slávnostné ukončenie školského roka 2024/2025. Knižnými odmenami boli ocenení všetci tí žiaci z 1. stupňa, ktorí mali samé jednotky. Z 2. stupňa dostali knižné odmeny vyznamenaní žiaci. Za aktivitu a reprezentáciu školy v rôznych súťažiach a olympiádach boli knižnými poukážkami odmenení títo žiaci: Danka Ďuričeková (3. A), Ellie Chocholová (6. A), Eliška Vnenčáková (6. A), Diana Očkaíková (6. A), Bibiána Nemčková (3. A), Tamara Očkaíková (3. A), Viliam Smolka (7. A), Filip Fafrák (7. A). Poukážkou s možnosťou nákupu v športových potrebách bol ocenený Šimon Vnenčák (9. A). Za pomoc pri úprave areálu školy vecné ceny získali Tomáš Szirotnyák a Sebastián Rézmuves (obaja zo 7. C). Cenou starostky obce bol odmenený Matej Garčár (9. A) a cenu riaditeľa školy získala Bianka Chomiaková (9. A) – boli to všestranní žiaci s výborným prospechom počas celej školskej dochádzky.

            Želáme všetkým žiakom pekné prázdniny, zamestnancom školy zaslúžené dovolenky. Nech sú nasledujúce 2 mesiace plné oddychu, slnečných lúčov, modrej oblohy a príjemných chvíľ strávených s rodinami a kamarátmi.

          • Slávnostná rozlúčka deviatakov

          • Dňa 26.6.2025 privítali priestory OÚ našich deviatakov na slávnostnej rozlúčke. Milé a dojímavé slová boli venované žiakom, ktorí v piatok poslednýkrát vkročili do budovy našej školy. V piatok sa deviataci stretli v škole naozaj naposledy. Po slávnostnom ukončení šk. roka a odovzdaní vysvedčení nastala "naozajstná" rozlúčka v 9. A. Slová, smiech aj slzy - to všetko sa zmestilo do tejto chvíle. Spomienky však zostanú navždy. Ďakujem, ďakujem za všetko, moji milí.

             

          • ORGANIZÁCIA POSLEDNÉHO DŇA ŠKOLSKÉHO ROKA

          • Oznamujeme, že posledný vyučovací deň školského roka 2024/2025, t. j. piatok 27. 06. 2025, bude v našej škole organizovaný podľa nasledovného harmonogramu:

             

            8.30 - príchod žiakov do školy;

            9.00 - 10.00 - slávnostné ukončenie školského roka 2024/2025 v parku pred budovou školy;

            10.00 - 11.00 - odovzdávanie vysvedčení v triedach;

            po 11.00 - obed a odchod všetkých žiakov domov.

             

          • Letné dobrodružstvo na Dedinkách

          • V posledných dňoch školského roka sme si spolu so žiakmi 6.A a 9.A dopriali krásny výlet plný zážitkov. Naša cesta smerovala do čarovného prostredia Dediniek – miesta, ktoré ponúka nielen nádhernú prírodu, ale aj množstvo príležitostí na oddych a zábavu. Hneď po príchode sme sa vydali na nenáročnú prechádzku okolo vodnej nádrže Palcmanská Maša. Počas cesty nechýbali vtipné momenty – niektorí z nás si „osviežili“ nohy v studenej vode a napriek menšiemu premočeniu nechýbal úsmev na tvári. Nechýbali ani nanuky, kofola, chutný obed či veselé kŕmenie rýb a kačiek. Výhľady z hrádze boli nádherné a atmosféra skvelá. Spoločne sme strávili pekný deň plný pohody a smiechu.

          • Jún: Mesiac plný radosti, vďačnosti a zážitkov!

          • Jún bol pre našich druhákov mesiacom plným hlbokých emócií a príjemných zážitkov, ku ktorým sa neskôr pridali aj piataci a prváci. Spoločne sme sa ponorili do sveta spolupatričnosti, priateľstva a vďačnosti, a to všetko s dávkou kreativity a dobrodružstva. Mesiac začal komunitným kruhom, kde sme sa rozprávali o šťastí a dôležitosti vďačnosti. Vyvrcholilo to krásnou aktivitou "Strom vďačnosti", na ktorý každý žiak napísal mená troch ľudí a dôvod svojej vďaky. Táto aktivita nám pomohla uvedomiť si hodnotu aj tých najmenších vecí v živote. Ďalším vrcholom bol spoločný výlet druhákov a piatakov. Navštívili sme Pamätný dom Pavla Dobšinského v Slavošovciach, kde sme sa ponorili do sveta slovenských rozprávok. Po rozprávkovom zážitku sme sa presunuli na Hrádok, kde nás čakala mini farma so zvieratkami a voľné chvíle plné detských hier, zakončené zaslúženou zmrzlinou. Zamýšľali sme sa aj nad významom priateľstva. Druháci vytvorili "Reťaz priateľstva" – každý žiak na papierik napísal svoje meno a nakreslil symbol, ktorý ho vystihuje. Všetky časti sa spojili do jednej reťaze, symbolizujúcej silu našej komunity. S týmto vedomím sa druháci rozhodli potešiť aj prvákov! Vyrobili pre nich náramky z korálikov a kartičky s odkazmi priateľstva, ktoré im s radosťou odovzdali, čím posilnili medzitriedne putá. Pred letnými prázdninami sa žiaci vydali na ďalšie dobrodružstvo – výlet do Dobšinskej ľadovej jaskyne, prírodného unikátu, ktorá je zapísaná do zoznamu svetového dedičstva UNESCO. Cesta mikrobusom ponúkla nádherné výhľady na prírodu. Po príchode ich čakala turistika po lesnom chodníčku s náučnými tabuľami, ktorý viedol až k vstupu do jaskyne. Počas samotnej prehliadky mohli žiaci obdivovať obrovské ľadové stĺpy a jaskynné útvary vytvorené ľadom, ktoré vytvárali nezabudnuteľnú atmosféru. Chceme sa poďakovať Nadácii Baumit pre filantropiu za finančnú podporu, ktorá nám umožnila realizovať tieto obohacujúce zážitky a projekty pre našich žiakov. Ich podpora bola kľúčová pre rozvoj všestranných zručností a posilnenie pocitu spolupatričnosti a vzájomného rešpektu v našej škole.

          • Etická výchova trochu inak

          • V mesiaci jún sa žiaci tretieho a štvrtého ročníka vydali na objavnú cestu po škole. Namiesto klasického sedenia v laviciach sa niekoľko hodín etickej výchovy uskutočnilo projektovou metódou. Cieľom bolo prebudiť v deťoch pocit spolupatričnosti a pomôcť im spoznať kvality ich vlastnej školy. A že sa im to páčilo! Všetko začalo v Komunitnom kruhu, kde si spoločne položili jednoduchú, no podnetnú otázku: „Ako opísať našu školu jedným slovom?“ Po úvodnej diskusii sa žiaci rozdelili do troch skupín. Každá skupinka s „misijnou kartou“ v ruke vyrazila preskúmať konkrétne časti školy – od tried a chodieb, cez telocvičňu a ihrisko, až po jedáleň či knižnicu a ľudí, ktorí v škole pracujú. Počas tejto aktívnej prechádzky si deti všímali naozaj všetko. Zapisovali detaily, ktoré predtým prehliadali, pozorovali správanie ľudí, hľadali, čo sa im páči a čo by sa dalo zlepšiť. Diskutovali o svojich pocitoch na rôznych miestach a všetky postrehy starostlivo zaznamenávali. Keď sa vrátili do kruhu, nasledovalo zdieľanie objavov, kde každá skupina predstavila svoje zistenia. Spoločne s vyučujúcou potom všetky nápady kategorizovali na veľký baliaci papier, čím si utriedili myšlienky. Na nasledujúcej hodine si žiaci najprv zopakovali a utriedili poznatky o škole. Následne dostali nápady, ako spracovať a prezentovať nazbierané informácie. Rozdelili sa do troch tvorivých skupín. Prvá skupina sa pustila do vytvárania galérie portrétov – ľudí, vďaka ktorým je škola lepším miestom. Druhá skupina vytvorila krátky komiks o hrách a aktivitách, ktoré sa dajú robiť v telocvični alebo na ihrisku. A tretia skupina sa zamerala na kvality školy, no nezabudla ani na nápady na zlepšenie. Žiaci nielenže objavovali nové veci, ale aj spoznávali svoju školu z úplne inej, osobnejšej perspektívy, čo je pre ich rozvoj a pozitívny vzťah k vzdelávaniu nesmierne dôležité.

             

    • Prihlásenie