V máji sa druháci ZŠ Gemerská Poloma v rámci projektu "Baumit pre filantropiu" vydali na tematickú cestu okolo sveta. Projekt odštartoval interaktívnym komunitným kruhom s "klobúkom cestovateľa" a "magickým glóbusom", kde žiaci vyjadrovali svoje cestovateľské sny a hľadali európske štáty na mape. Na hodine slovenského jazyka a literatúry sa žiaci zoznámili s Anglickom pomocou Google Earth a obrazového materiálu. Vrcholom hodiny bolo čítanie listu od anglického chlapca Toma, ktorý pútavo opísal svoju krajinu, jej jedinečné zvyky a tradície. Následne si žiaci zopakovali dôležité prvky písania listu a pomocou brainstormingu hľadali odpovede na otázky, čo by Tomovi napísali o Slovensku. Písali mu vlastné listy pomocou pojmovej mapy a hodnotili priebeh skupinovej práce. Hodiny matematiky umožnili žiakom spoznávať európske mince a zahrať si hru "Obchodík so suvenírmi" s riešením slovných úloh. Po úvodnom zistení, akými peniazmi sa platí na Slovensku, si žiaci pomocou Wikipédie prezreli, ako vyzerá euro v rôznych krajinách Európy. Potom si prakticky vyskúšali prácu s maketami mincí a papierových bankoviek eura. Aktivity sme zavŕšili spoločnou reflexiou. Na hudobnej výchove spoznali Grécko, jeho bohatú históriu, slávne pamiatky a kultúru. Pre porovnanie si žiaci zaspievali slovenskú ľudovú pieseň "Zahrajte mi muzikanti vesele" a rytmizovali ju. V ďalšej časti hodiny sa žiaci zoznámili s temperamentným gréckym tancom Sirtaki, ktorý si aj spoločne zatancovali. Vedomosti o Grécku si overili v kvíze. Počas hodiny čítania sa žiaci zoznámili s gréckymi bohmi a bájkou o Narcisovi, ktorú následne zdramatizovali. Na hodine telesnej a športovej výchovy si žiaci vyskúšali grécky päťboj. Víťaz všetkých disciplín, ktorý sa ukázal ako všestranný športovec, bol odmenený vavrínovým vencom. Na hodinách prvouky žiaci porovnávali počasie a životné podmienky rastlín na Slovensku a v Anglicku. Pracovali aj v skupinách s informáciami o rastlinách a biotopoch a prezentovali svoje zistenia. Na záver sme spoločne zhodnotili pomocou cestovateľského denníka, ktorý si počas mesiaca vytvárali, že projekt výrazne rozšíril poznatky žiakov o Európe a svete, rozvinul jazykové zručnosti, posilnil matematickú gramotnosť, podporil kreativitu a dramatický prejav, ako aj pohybové zručnosti a tímovú spoluprácu. V neposlednom rade zvýšil povedomie o odlišnostiach a podobnostiach porovnávaním kultúr a podmienok, čo viedlo k rozvoju tolerancie a rešpektu.