Vďaka projektu, ktorý realizujeme v spolupráci s Nadáciou Baumit pre filantropiu, sme s druháčikmi objavovali prírodný svet a to nielen teoreticky, ale aj prostredníctvom zážitkového učenia, experimentov, návštevy knižnice, vlastných iniciatív a výletu do prírody. Prezentáciou sme deťom priblížili rozmanitosť života na našej planéte. Začali sme rozhovormi o Zemi, zvieratkách a ochrane prírody. Príbeh veveričky, ktorá trpela znečistením, nás podnietil k diskusii o ochrane našej planéty.
Na hodinách slovenského jazyka a literatúry sme riešili prírodné pojmy, tvorili vety a slovotvorné hniezda. A matematika? Ani tá neobišla prírodnú tému! Žiaci v dvojiciach riešili úlohy zamerané na sčítanie a odčítanie zložiek živej a neživej prírody, kreslili jar a počítali príklady alebo riešili slovné úlohy z kvetinovej lúky. Na hodinách prvouky sme sa ponorili do tajov pôdy. Rozprávali sme sa o jej zložkách, úrodnosti a význame pre ochranu prírody. Úvodom sme si definovali, čo je príroda a ako ju chrániť. Žiakov sme zapojili interaktívnou metódou "sľubu", kde pomocou piatich symbolizujúcich obrázkov vyjadrili svoj záväzok k ochrane našej planéty. Využili sme aj metódu cubing, kde žiaci v skupinách riešili rôzne úlohy prostredníctvom kociek s číslami. Aby sme teóriu prepojili s praxou, pustili sme sa do vzrušujúcich experimentov s pôdou. Pomocou lupy sme skúmali, čo všetko sa v pôde nachádza. Zisťovali sme, či obsahuje vodu – uzavreli sme vzorku pôdy a pozorovali, či sa objavia kvapky. A čo vzduch? Naliali sme vodu do pôdy a sledovali bublinky, čím sme potvrdili jeho prítomnosť. V rámci Mesiaca knihy sme navštívili aj knižnicu v Gemerskej Polome. Teta knihovníčka pre nás pripravila zaujímavé aktivity spojené s témou prírody a pôdy. Na hodinách výtvarnej výchovy sme sa stali malými aktivistami. Vytvorili sme plagát na ochranu prírody, kde sme pomocou obrázkov pôdy a symbolov ochrany prírody ukázali, ako veľmi nám záleží na našej planéte. Žiaci vymýšľali slogany, lepili obrázky a diskutovali o dôsledkoch znečistenia. Na záver sme sa vybrali na výlet do blízkeho lesa pri rieke Slaná. Deti mali za úlohu pozorovať a zbierať prírodné nálezy. Pomocou ďalekohľadu sme pozorovali blízky les, chrobáčiky, rastlinky a vtáčiky. Bohužiaľ, našli sme aj odpad, ktorý do prírody nepatrí. Po návrate sme spísali výskumnú správu, kde sme zakreslili a opísali naše nálezy. V priebehu celého projektu sme vytvárali "kvetinový záhon kompetencií", kam sme vkladali kvietky symbolizujúce naše nadobudnuté zručnosti.