Srdečne Vás pozývame na 25. ročník recitačnej súťaže Kellnerova Poloma
Novinky
25. ročník Kellnerovej Polomy
POUKÁZANIE 2 %
Milí priatelia, vážení rodičia a priaznivci polomského folklóru,
opäť sa blíži čas, keď je možné prostredníctvom poukázania 2 % zo zaplatenej dane podporiť aktivity:
1) Materskej školy v Gemerskej Polome,
2) Základnej školy v Gemerskej Polome,
3) folklórnych kolektívov Bambuchy, Mrzukanti , Dolina v Gemerskej Polome,
vrátane podpory dlhodobého komunitného projektu FERENCOVO KLZISKO.
V prípade, že Vás naše aktivity oslovujú, poukázanie 2 % zo zaplatenej dane bude pre nás veľkou pomocou.
Za Vašu priazeň a podporu vopred veľmi pekne ďakujeme.
OZ VEZUERES Gemerská Poloma
Beseda s lektorom z UNICEF
V rámci projektu Škola priateľská k deťom sa v našej škole uskutočnila dňa 24. 01. 2024 beseda s lektorom z UNICEF na tému Ľudské práva.
Preventívne aktivity
V našej škole sa pravidelne realizujú aktivity v spolupráci s CPP a OO PZ v Rožňave. Inak tomu nebolo ani uplynulý týždeň, kedy aktivity prebiehali v triedach 1.A, 6.B, 6.C a 9.A. Zamerané boli na drogovú prevenciu a na emocionálny rozvoj a podporu psychickej odolnosti. V spolupráci s OO PZ v Rožňave boli realizované aktivity, ktoré boli zamerané na bezpečné správanie sa na ceste. Naši žiaci sa týchto aktivít veľmi radi zúčastňujú, čo aj nás veľmi teší. Dúfame, že to inak nebude ani pri ďalších stretnutiach. :-)
Spolupráca základnej školy a materskej školy
Pripraviť dieťa na vstup do základnej školy je jednou z priorít učiteliek v materských školách. Aby táto úloha bola najlepšie splnená, je dôležitá aj spolupráca MŠ a ZŠ. V rámci tohto cieľa sa tešíme, že aj my našou vzájomnou spoluprácou s MŠ v Gemerskej Polome sa na tom môžeme podieľať. Predškoláci prijali pozvanie na otvorenú hodinu, ktorá sa uskutočnila 23. 1. 2024 v priestoroch 1.A triedy. Obsah a forma spolupráce bola zameraná na spoznávanie nového prostredia, odlišného štýlu práce v základnej škole, pozorovanie žiakov pri práci a následné dosahovanie želateľných výchovno-vzdelávacích výsledkov prvákov. Ako to prebiehalo? Prváci predškolákom predstavili písmenkovú cestičku. Pomocou nápovedných obrázkov spoznávali písmenká, ktoré im pomohli určiť prvú hlásku v ich mene. Prváci si svoje mená napísali na tabuľu. Predškoláci sa nedali zahanbiť. Dokázali ich takisto napísať. Žiaci z materskej školy sa zoznámili aj so šlabikárom, z ktorého im prváci prečítali krátky príbeh. Z predškolákov sa stali šikovní ilustrátori. Okrem čítania a písania je dôležitou súčasťou aj počítanie. Deti sa spoločne učili rozvíjať matematické predstavy pomocou úloh a hier. Čakala ich čísielková cestička, ktorá ich zaviedla k číslam a číselným vzťahom. Prvácka kamarátka opička ich zas naučila, ako priradiť počet predmetov k danému číslu, porovnávaním zasa pochopiť pojmy viac, menej, rovnako. Veríme, že sa predškoláci budú tešiť do školy, v ktorej tiež môžu zažiť príjemné a zábavné učenie.
Na hodinách PRVOUKY v 2.A
Zážitková hodina prvouky v 2.A
Žiaci pracovali v skupinách. Ich cieľom bolo pozorovať a zistiť, čo je obsahom pôdy. Triedili jej zložky na živé, neživé a odumreté časti. Nakoniec overovali rýchlosť prepúšťania vody cez pôdu. Všetky závery hodnotili zápisom v tabuľkách.
Zážitkovou hodinou sme pokračovali aj pri pokusoch v rozpúšťaní látok vo vode. Žiaci opäť pracovali v skupinách. Každá skupina mala inú látku, ktorú po zamiešaní s vodou zisťovali, ktorá látka sa vo vode rozpustí a ktorá nie, ktorá zmení farbu, prečo čiastočky látky sa usadili na dne ...
Závery: hodnotenie žiaci spracovali spoločne pri všetkých ukážkach látok, ktorými boli – cukor, múka, škorica, soľ a čierne korenie. Táto zážitková hodina, ktorú si pomenovali žiaci, že sú ako: „ Malí výskumníci“ bola veľmi prínosná, obohacujúca a hlavne zábavná.