Dňa 12.3.2014 sa uskutočnilo celoslovenské testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ (T9-2014). Cieľom testovania bolo získať obraz o vzdelávacích výsledkoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ (ISCED 2) a monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium (ISCED 3); porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl; poskytnúť školám a širokej odbornej verejnosti spätnú väzbu o úrovni vedomostí a zručností žiakov v testovaných predmetoch (slovenský jazyk a literatúra a matematika), ktorá napomôže pri skvalitňovaní vyučovania. Výsledky žiakov budú známe v druhej polovici apríla 2014 a budú zapísané v prihláškach žiakov na stredné školy.Dňa 12.3.2014 sa uskutočnilo celoslovenské testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ (T9-2014). Cieľom testovania bolo získať obraz o vzdelávacích výsledkoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ (ISCED 2) a monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium (ISCED 3); porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl; poskytnúť školám a širokej odbornej verejnosti spätnú väzbu o úrovni vedomostí a zručností žiakov v testovaných predmetoch (slovenský jazyk a literatúra a matematika), ktorá napomôže pri skvalitňovaní vyučovania. Výsledky žiakov budú známe v druhej polovici apríla 2014 a budú zapísané v prihláškach žiakov na stredné školy.
Novinky
Testovanie deviatakov
Súťaž v plynulom čítaní
Každý rok v našej ZŠ sa na 1. stupni (okrem prvákov) organizuje súťaž pod názvom „Plynulé čítanie“. Aj v tomto školskom roku, v mesiaci február, vyučujúce vybrali najlepších čitateľov, ktorí reprezentovali svoj ročník. Žiakom boli určené primerané texty ich triednymi učiteľkami: Mgr. B. Trojanovou, RNDr. M. Dovalovou, Mgr. H. Fehérovou.
Učiteľky SJL si určili za cieľ sledovať: ako žiaci čítajú rýchlo a správne, ako si osvojili návyku správneho dýchania a či čítajú s porozumením.
V súčasnej dobe sa stretávame v ročníkoch 1 – 4 i s neúspechmi v čítaní. Preto učitelia vyberajú na čítanie knihy podľa záujmu detí. Rozvíjajú čitateľské zručnosti a návyky rôznymi úlohami, cvičeniami, súťažou, hrou ako i neustálym motivovaním detí k častejšiemu čítaniu.
Karneval
Život tohtoročných fašiangov sa v základnej škole niesol v znamení fašiangového karnevalu. Vyzdobený školský klub detí, kde sa karneval konal, prichystané masky a nedočkavé deti. Akoby šibnutím čarovného prútika sa naše deti zmenili na rozprávkové bytosti a zvieratká, princezné, rytierov, čarodejnice, pirátov, víly a mnohé ďalšie... Námahu rodičov pri chystaní masiek určite vynahradila radosť v detských očiach. Okrem promenády v maskách si spolu zatancovali a v súťažiach precvičili svoju šikovnosť. Deti sa pri hudbe do sýtosti vyšantili a domov si odniesli nezabudnuteľný zážitok. Na záver karnevalu boli ocenené masky sladkou odmenou. Srdečná vďaka patrí všetkým rodičom za to, že svojim deťom pripravili veľmi pekné a zaujímavé masky. Po skončení karnevalu si určite veľa detí povedalo: „Už aby bol ďalší!" Tak sa teda tešíme!
Preventívne aktivity zamerané na riešenie konfliktov
Neustále pozorujeme v našej škole nárast konfliktov a rôznych konfliktných situácií medzi žiakmi, ktoré sú často vyhrotené do otvorených, ťažko riešiteľných problémov. Preto sme pre žiakov 1. stupňa pripravili dňa 25.2.2014 v spolupráci s CPPPaP v Rožňave zaujímavé preventívne aktivity. Medzi žiakov prišla sociálna pedagogička Mgr. Katarína Kohutiarová a hlavným cieľom jej činnosti bola eliminácia sociálno-patologických javov u žiakov, najmä upevňovanie vzťahov, rozvoj komunikačných zručností, rozvoj schopností riešiť problémové situácie. Žiaci si zábavnou formou vyskúšali rôzne techniky tímovej spolupráce a učili sa efektívne riešiť spoločné konflikty.
Podnetnými radami a taktiež vlastnými skúsenosťami obohatila Mgr. Kohutiarová aj Metodické združenie učiteľov 1. stupňa.
Malý vševed
Za týmto názvom sa skrýva súťaž, ktorú vyhlasujeme každý rok pre žiakov prvého stupňa, aby preukázali rozsah svojich vedomostí, ale i schopnosť čo najšikovnejšie získať odpovede na otázky z rôznych oblasti vedy, kultúry, športu a pod. Preto sa súťaž koná v počítačovej miestnosti, kde majú žiaci k dispozícii internet. Kto sa dokáže smelo postaviť zoči-voči počítaču, ten pri riešení každodenných problémov a úloh postupne získa mnoho potrebných vedomostí a skúseností. Hlavne ak má prístup k tomu najlepšiemu zdroju – internetu. Internet je azda najbohatšou vedomostnou studnicou, do ktorej možno pri jej dostupnosti bezplatne siahnuť. Dnes má počítač takmer každá rodina a naše deti sa naučia na počítači pracovať veľmi rýchlo. Žiaľ, využívajú ho predovšetkým ako modernú hračku a nie ako zdroj na získavanie vedomostí. A práve naša súťaž v nich má prebudiť zvedavosť, ktorá vedie k spoznávaniu a snahe riešiť veci, ktoré predtým neriešili a odvahu siahnuť i po takýchto štúdijných materiáloch. A na to, aby vedeli čo najrýchlejšie vyhľadať potrebnú informáciu, musia myslieť logicky, pretože počítačová veda je jednoducho postavená na logickýh princípoch a zákonitostiach. Samozrejme, žiaci môžu využiť i encyklopédie z našej školskej knižnice. Práve tie obsahujú všetko, čo zvedavé deti potrebujú vedieť a primeraným spôsobom im to vysvetľujú. Deti sa v nich učia orientovať a rýchlo vyhľadávať odpovede na zvedavé otázky. Na záver môžeme skonštatovať, že i tento rok mala naša súťaž úspech a nešlo v nej ani tak o víťazstvo, ako o dobrý pocit zo splnenia všetkých úloh – čo sa podarilo všetkým zúčastneným.
Preventívne aktivity zamerané na nelátkové závislosti a kyberšikanu
Internet sa stáva neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Aj keď je pre nás veľkým pomocníkom, číha tam na naše deti množstvo nebezpečenstva. Pri neopatrnom využívaní všetkých možností, ktoré nám ponúka, môže sa stať naším úhlavným nepriateľom. Pri príležitosti Dňa pre bezpečnejší internet (11.2.2014) sme preto pre žiakov 2. stupňa pripravili besedy so psychológom z CPPPaP v Rožňave Mgr. Petrom Lȍrinczom, ktoré boli zamerané na prevenciu kyberšikany a rôznych nelátkových závislostí.