Novinky

          • Oznam

          • Riaditeľstvo Základnej školy v Gemerskej Polome oznamuje, že vyučovanie v základnej škole pre 1. až 5. ročník sa začne dňom 01. 06. 2020  pre jednotlivé triedy nasledovne:

             

            Žiadame rodičov, aby účasť, resp. neúčasť svojho dieťaťa záväzne oznámili svojmu triednemu učiteľovi  do 27. 05. 2020 (streda) – telefonicky, prostredníctvom EduPage alebo emailom podľa týchto možností:

            A) nemám záujem posielať svoje dieťa v čase od 01. 06. 2020 do školy, dieťa sa bude naďalej vzdelávať dištančne

            B) mám záujem, aby sa moje dieťa zúčastnilo výchovno-vzdelávacieho procesu a po jeho skončení bude odchádzať domov

            C) mám záujem, aby sa moje dieťa zúčastnilo výchovno-vzdelávacieho procesu a stravovalo sa v školskej jedálni (príchod dieťaťa do školy je potrebný do 08:00 hod., cena obedu 0,25 €)

            D) mám záujem, aby sa moje dieťa zúčastnilo výchovno-vzdelávacieho procesu, stravovalo sa v školskej jedálni a zároveň navštevovalo ŠKOLSKÝ KLUB DETÍ do14:00 hod.

             

             

          • Pokyny - úprava podmienok vyučovania

          • Základná škola, Sládkovičova 487, 049 22 Gemerská  Poloma

            POKYNY UPRAVUJÚCE PODMIENKY VYUČOVANIA

            DO KONCA ŠKOLSKÉHO ROKA 2019/2020

            Na základe rozhodnutia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu a súhlasu zriaďovateľa Základnej školy, Sládkovičova 487, 049 22 Gemerská Poloma obce Gemerská Poloma riaditeľ Základnej školy oznamuje, že dňom 01. 06. 2020 Základná škola v Gemerskej Polome obnovuje svoju prevádzku  pre žiakov 1. až 5. ročníka nasledovne:

            Výchovno-vzdelávaciu činnosť zabezpečujú pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci, ktorí nepatria do rizikovej skupiny z hľadiska ohrozenia ochorením COVID-19. Zamestnanci budú vykonávať prácu na pracovisku pri dodržiavaní hygienických a bezpečnostných opatrení, ktoré určil Úrad verejného zdravotníctva.

            Účasť žiakov na vyučovaní je dobrovoľná. Štruktúra vyučovacieho dňa, obsah a forma vzdelávania sú upravené tak, aby mali význam pre rozvoj vedomostí, zručností a kompetencií žiakov a aby napĺňali psychohygienické potreby detí. Písomné a ústne skúšanie na známky sa do konca školského roka 2019/2020 nerealizuje. Do konca školského roka nie je možné organizovať žiadne spoločné akcie, školské výlety a iné hromadné podujatia, kde dochádza k združovaniu väčšieho množstva osôb. Podujatia sa môžu organizovať len na úrovni triedy bez prítomnosti rodičov a iných osôb nepracujúcich v škole.

            Prevádzka a vnútorný režim ZŠ:

            1) V jednej triede je najvyšší povolený počet žiakov 20.

            2) V škole nesmie dochádzať k migrácii žiakov medzi jednotlivými triedami. Presuny skupín žiakov, pohyb po chodbách, návšteva toaliet a spoločných priestorov je organizovaná tak, aby sa minimalizovali kontakty medzi skupinami a jednotlivcami.

            3) Počas vyučovania v triede sú v rámci možností zabezpečené rozstupy medzi žiakmi.

            4) Vstup do budovy školy v čase medzi 07:30 až 08:00 hod. je možný len pre žiakov. Sprevádzajúce osoby sa vo vnútorných priestoroch školy nesmú pohybovať.

            5) Pri vstupe do školy musí každý žiak absolvovať ranný zdravotný filter a meranie teploty bezdotykovým teplomerom. Nikto s príznakmi infekcie dýchacích ciest nesmie vstúpiť do budovy školy. Ak žiak v priebehu dňa vykazuje niektorý z možných príznakov COVID-19, bude umiestnený do samostatnej miestnosti a budú kontaktovaní zákonní zástupcovia, ktorí ho bezodkladne vyzdvihnú.

             

            Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov:

            1) Priestory ZŠ sú dôkladne vyčistené a dezinfikované. Dezinfekcia miestností, v ktorých sa žiaci a učitelia nachádzajú, sa vykonáva najmenej raz denne. Dotykové plochy, povrchy, predmety a kľučky, ktoré používa väčší počet ľudí, sú dezinfikované minimálne dvakrát denne a podľa potreby. Upratovanie a dezinfekcia toaliet prebieha minimálne dvakrát denne a podľa potreby.

            2) Pri vstupe do budovy školy musí každý žiak absolvovať ranný zdravotný filter, meranie teploty bezdotykovým teplomerom a dezinfekciu rúk dezinfekčným prostriedkom.

            3) Vo vnútorných priestoroch školy nosí žiak všade rúško (chodby, toaleta). Rúško žiak nemusí nosiť vo svojej triede a v učebniach, kde sa nachádza len jeho trieda. Počas vyučovania majú pedagogickí zamestnanci odporúčané nosiť rúško alebo ochranný štít, nie je im však priamo nariadený.

            4) V triede je zabezpečené pravidelné intenzívne vetranie. Časť denných aktivít je naplánovaná na vyučovanie v externom prostredí v areáli školy.

            5) Pri kýchaní a kašľaní je potrebné dodržiavať hygienické pravidlá. Žiaci si umývajú a sušia ruky bežným spôsobom za použitia antibakteriálnych mydiel v dávkovačoch a jednorazových papierových utierok rozmiestnených v triedach a na toaletách.

             

            Školské stravovanie

            1) Školské stravovanie je zabezpečené v bežnej podobe. Pri príprave a pri vydávaní jedál sa dodržiavajú bežné hygienické pravidlá.

            2) Stravovanie je zabezpečené tak, aby sa skupiny žiakov nemiešali.

            3) Stravu vydáva personál spolu s čistým príborom. Žiaci si sami jedlo a pitie nedokladajú a neberú si ani príbory. Žiakov obslúži pridelený pedagogický dozor.

            Povinnosti rodičov:

            1) Žiaci prichádzajú do školy a odchádzajú zo školy v čase medzi 07:30 hod. až 08:00 hod. len s osobami, s ktorými žijú v spoločnej domácnosti. Do 08:00 hod. je potrebné nahlásiť počet stravníkov v danom dni, v inom prípade nie je možné žiakovi zabezpečiť obed.

            2) Pri príchode žiaka do školy a odchode žiaka zo školy musia mať žiaci na tvári rúška, vrátane osôb, ktoré ich sprevádzajú, medzi žiakmi musia byť dodržané odstupy. V rámci možností je potrebné vstupovať do školy a opúšťať školu tak, aby bolo minimalizované kontaktovanie sa a zhromažďovanie osôb pred základnou školou.

            3) Každé dieťa musí mať zabezpečené dve rúška (náhradné rúško je potrebné v prípade znečistenia prvého) a papierové jednorazové vreckovky.

            4) Pri prvom nástupe žiaka do školy, resp. po každom minimálne trojdňovom prerušení návštevy školy, je potrebné vypísať písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie.

            5) V prípade, že je u dieťaťa podozrenie alebo potvrdené ochorenie na COVID-19 alebo nariadená karanténa, musí rodič o tom bezodkladne informovať príslušného vyučujúceho a riaditeľa školy. Dieťa ja za týchto podmienok z vyučovacieho procesu vylúčené.

            Bližšie informácie:

            https://www.minedu.sk/organizacia-a-podmienky-vychovy-a-vzdelavania-materskych-a-zakladnych-skol-do-konca-skolskeho-roka-20192020-18-5-2020/

          • Oznam - úprava rozvrhu hodín

          • Na základe Usmernenia k obsahu a organizácii vzdelávania žiakov základných škôl počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 zo dňa 28. 04. 2020, ktorý obsahuje rozpis indikatívnej záťaže žiakov počas dištančného vzdelávania,  pristúpila Základná škola P. K. Hostinského v Gemerskej Polome od 18. 05. 2020 k zmene rozvrhu hodín v jednotlivých triedach, ktorý bude platný počas mimoriadneho prerušenia vyučovania.

          • Oznam - odporúčaná organizácia vzdelávania

          • Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu vydalo 28. apríla 2020 Usmernenie k obsahu a organizácii vzdelávania žiakov základných škôl počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020.

            Za odporúčanú organizáciu vzdelávania na úrovni základných škôl sa považuje týždenný rozvrh hodín založený na striedaní jednotlivých vzdelávacích oblastí s príslušnými vyučovacími predmetmi, zostavený podľa podmienok a možností školy. V období mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 sa obsah vzdelávania vymedzuje tak, že sa určujú:

            hlavné vzdelávacie oblasti, medzi ktoré patria:

            • Jazyk a komunikácia (slovenský jazyk a literatúra, cudzie jazyky)
            • Matematika a práca s informáciami (matematika)
            • Človek a spoločnosť (vlastiveda, geografia, dejepis, občianska náuka)          
            • Človek a príroda (prvouka, prírodoveda, biológia, fyzika, chémia)

            komplementárne vzdelávacie oblasti, medzi ktoré patria:

            • Človek a hodnoty (etická výchova, náboženská výchova)           
            • Človek a svet práce (technika, tvorba životného prostredia)
            • Umenie a kultúra (výtvarná výchova, hudobná výchova)
            • Zdravie a pohyb (telesná a športová výchova)

            Hlavné vzdelávacie oblasti sa plánujú ako vzdelávacie aktivity, na ktoré sa vzťahuje odporúčané časové vymedzenie indikatívnej záťaže v rámci dištančného vzdelávania žiakov. Obsah komplementárnych vzdelávacích oblastí sa bude využívať ako doplnkové aktivity nad rámec indikatívneho času vzdelávacej záťaže.

            Indikatívna týždenná záťaž žiakov ZŠ pri dištančnom vzdelávaní:

            1. – 3. ročník          5 –  8 hodín týždenne

            4. – 5. ročník        8 – 10 hodín týždenne

            6. – 7. ročník      10 – 15 hodín týždenne

            8. – 9. ročník      12 – 15 hodín týždenne

             

             

             

             

             

             

          • Distribúcia učebných materiálov

          • Z Usmernenia Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR k obsahu a organizácii vzdelávania žiakov základných škôl počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020 zo dňa 28. 04. 2020 vyplýva, že vzdelávanie sa počas mimoriadneho prerušenia školského vyučovania v školách realizuje dištančnou formou prostredníctvom využívania online platforiem, telefonickej komunikácie, poštovej komunikácie alebo inej formy doručovania a prijímania úloh a zadaní žiakom. Škola podľa dostupných možností zabezpečuje prístup všetkých žiakov ku vzdelávaniu, rešpektujúc opatrenia Úradu verejného zdravotníctva SR pri ohrození verejného zdravia.

            Súčasťou učiteľských tímov, ktoré pripravujú materiály na zabezpečenie vzdelávacích aktivít žiakov počas dištančného vzdelávania, sú aj pedagogickí asistenti a špeciálny pedagóg, ktorí pomáhajú pri tvorbe pracovných listov, ale i distribúcii materiálov pre žiakov a poskytujú podporu a asistenciu učiteľom a zákonným zástupcom žiakov. Materiály sa týmto spôsobom jedenkrát za dva týždne doručujú tým žiakom, ktorí z objektívnych príčin neplnia požiadavky vyučovania na diaľku, aby bol zabezpečený ich postup do vyššieho ročníka. 

            UPOZORNENIE:

            Podľa Usmernenia MŠVVaŠ SR vo výnimočných prípadoch je možné určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov 2. stupňa ZŠ, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky vyučovania na diaľku. Žiaci 2. stupňa ZŠ, ktorí v 1. polroku dostali známku „nedostatočný“ z dvoch a viac predmetov alebo neboli klasifikovaní, môžu absolvovať komisionálne skúšky do 31. 8. 2020.