Novinky

          • Ako žije les

          • Naši piataci majú biológiu radi, hodiny sú vždy zábava. 1. 10.  vytvárali etáže lesa a svojou aktivitou na hodine sa ich aj naučili, ale získali aj informácie o tom, aké živočíchy v nich žijú. 

          • Putovná výstava – Fyzikálne a chemické pokusy

          • Dňa 29. 09. 2025 sa naša telocvičňa premenila na laboratórium, pretože sa v našej škole konalo zaujímavé podujatie pre žiakov, ktoré malo deťom priblížiť fyziku a chémiu trochu inak, zaujímavo, pútavo a hravo. Zážitkové učenie o vede formou pokusov predviedlo levické združenie Spoznávaj vedu, ktoré na jednoduchých experimentoch vychádzajúcich z bežnej praxe poukázali na skutočnosť, že veľká časť dnešnej populácie si už vôbec neuvedomuje, že mnohé činnosti, ktoré vykonáva, sú založené na fyzikálnych princípoch a aj tie najdokonalejšie prístroje sú mnohokrát založené na úplne jednoduchých fyzikálnych princípoch. Naši žiaci mali možnosť pozrieť si zaujímavé pokusy sprevádzané odborným výkladom. Aktívni dobrovoľníci mohli pri pokusoch aj priamo asistovať. Deti sa mohli dozvedieť, ako postaviť plechovku na hranu, sfúknuť sviečku pomocou zvuku, roztrhnúť špagát vlastnou silou a veľa ďalších poznatkov. Žiakom sa zážitkové vyučovanie veľmi páčilo a už sa tešia na ďalšie podobné podujatia.

             

          • Európsky deň jazykov a svetový deň cestovného ruchu

          • V dňoch 22. – 26. septembra si naši žiaci pripomenuli Európsky deň jazykovSvetový deň cestovného ruchu. Počas celého týždňa sa na hodinách slovenského jazyka, cudzích jazykov, geografie a hudobnej výchovy venovali aktivitám, ktoré im hravou formou priblížili význam jazykovej a kultúrnej rozmanitosti, ako aj dôležitosť cestovania a spoznávania sveta. Žiaci riešili kvízy v rôznych aplikáciách, prekladali text hymny vytvorenej k Európskemu dňu jazykov, pracovali so slovenským textom tejto hymny a spoločne si ju zaspievali v angličtine aj slovenčine. Venovali sa aj práci so slepou mapou Európy, pripravovali projekty, zahrali si európske pexeso, vytvorili tematickú nástenku a zapojili sa do ďalších tvorivých a zábavných činností. Celý týždeň sa niesol v príjemnej a tvorivej atmosfére, ktorá žiakom priniesla nielen nové vedomosti, ale aj radosť zo spolupráce a uvedomenie si, že znalosť jazykov a otvorenosť k iným kultúram sú dôležitou súčasťou života v súčasnom svete.

          • Európsky deň jazykov v 1. ročníku: Vajíčko na bláznivej vandrovke po Európe!

          • Trieda 1. ročníka prežila Deň jazykov ako dobrodružnú cestu, na ktorej sa učila počítať aj pozdraviť sa vo svete.

            Európsky deň jazykov sa v našom prvom ročníku niesol v znamení dobrodružstva, cestovania a zábavného učenia. Celé dopoludnie sa premenilo na blokové projektové vyučovanie, v ktorom hrala hlavnú úlohu obľúbená rozprávka – „Ako išlo vajce na vandrovku“. Naše odvážne Vajíčko sa vydalo na tú najväčšiu cestu, aby precestovalo celú Európu a našlo si nových kamarátov.

             

            Putovanie za pozdravmi a zvieracími zvukmi

            Projekt sme odštartovali pútavou prezentáciou s názvom „Ako išlo vajce na bláznivú vandrovku po Európe!“ Deťom sme vizuálne priblížili cestu nášho malého Vajíčka, ktoré po opustení Slovenska preletelo cez hory, mestá a polia a navštívilo päť európskych krajín:

            1. Holandsko: Vajíčko tu stretlo roztomilú kačičku, ktorá ho pozdravila „HOI!“ a ozvala sa zvukom „Kwek kwek!“
            2. Taliansko: Pri slávnom Koloseu našlo vajíčko hrdého kohúta. Deti sa naučili taliansky pozdrav „CIAO!“ a zistili, že taliansky kohút kokrhá „Chicchirichí!“. Aby sme Taliansko zažili naplno, deti si spoločne zaspievali a zatancovali obľúbenú hru „Kolokolo mlynské“ (Giro giro tondo) v talianskom jazyku.
            3. Nemecko: Pri nádhernom hrade Vajíčko spoznalo milého koňa. Nemecký pozdrav bol „HALLO!“ a kôň sa ozval zvukom „Wieher!“
            4. Francúzsko: Pri Eiffelovej veži čakalo prekvapenie – spriatelenie sa s malým rakom. Vyskúšali sme si francúzsky pozdrav „SALUT!“
            5. Anglicko: V Londýne Vajíčko stretlo moriaka pri slávnom červenom autobuse. Anglický pozdrav znel „HELLO!“ a moriak sa ozval „Gobble gobble!“.

            Následne si deti v práci vo dvojiciach precvičovali základné pozdravy a napodobňovanie zvieracích zvukov, čím si hravo osvojovali kultúrne a jazykové rozdiely.

            Komunikačný medzník dňa: Aby sme si upevnili nové poznatky, po krátkej prestávke sa deti s nadšením pustili do ústneho prerozprávania príbehu. Každý žiak sa pokúsil opísať, akými krajinami Vajíčko prechádzalo, koho tam spoznalo a akým pozdravom sa naučilo. Bola to skvelá demonštrácia toho, ako si dokážu zapamätať a spracovať nové informácie z cudzieho prostredia.

            Matematika a kreatívne vajíčka

            V druhej časti sa putovanie vajíčka prepojilo s opakovaním a upevňovaním počítania do 3. Žiaci riešili špeciálne upravený pracovný list s názvom „Počítanie na vandrovke“, kde spájali obrázky zvierat, ktoré Vajíčko stretlo (kohúty, kačky, kone), so správnym číslom. Pomocou obrázkových úloh si tak prakticky precvičili sčítanie v obore do troch a určovanie počtu. Táto aktivita bola prispôsobená nečítajúcim prvákom a prepájala zážitky z príbehu s matematickou gramotnosťou.

            Na záver projektu sa žiaci premenili na malých výtvarníkov a dokončili si vlastné projektové vajíčko. Strihaním a lepením z papiera vytvorili veselé vajíčka s batôžkom, ktoré symbolizovali ich úspešné putovanie po Európe.

            Blokové vyučovanie bolo mimoriadne úspešné – žiaci si osvojili medzipredmetové vzťahy, rozvíjali jemnú motoriku, komunikačné schopnosti, zaspievali si, zatancovali a posilnili si vedomosti z matematiky. Všetky deti si odniesli nielen krásne výrobky, ale aj radosť z objavovania sveta.

          • Projektové hodiny s ôsmakmi: Cesta za poznaním nemecky hovoriacich krajín

          • Predposledný septembrový týždeň sme si pripomenuli na hodinách nemeckého jazyka Deň európskych jazykov špeciálnym projektovým dňom. Žiaci ôsmej triedy sa vydali na prieskum nemecky hovoriacich krajín, pričom práca bola rozdelená na dve vyučovacie hodiny v priebehu týždňa.

            Prvá hodina: V pondelok interaktívne

            V pondelok sa žiaci zišli v učebni, kde ich čakala práca na interaktívnej tabuli. Ich hlavnou úlohou bolo v slepej mape správne umiestniť názvy nemecky hovoriacich štátov a ich hlavných miest. Následne si v rýchlom kvíze overili svoje znalosti vlajok a typických jedál z týchto krajín. Cieľom tejto hodiny bolo získať základný prehľad o geografii a kultúre daných krajín.

            Druhá hodina: Vo štvrtok kreatívne

            Vo štvrtok sa žiaci pustili do druhej fázy projektu. Boli rozdelení do troch skupín, pričom každá sa zamerala na jednu nemecky hovoriacu krajinu. S pripravenými podkladmi – obrázkami a textami o jedlách, vlajkách, významných osobnostiach, prírodných a kultúrnych pamiatkach – si žiaci vytvárali vlastné projekty. Ich úlohou bolo správne priradiť podklady k danej krajine a vytvoriť vizuálne atraktívne plagáty. Na záver projektu každá skupina predstavila svoje dielo.

            Tento interaktívny a kreatívny prístup ukázal, že učenie môže byť zábavné a že získavanie vedomostí o cudzích krajinách sa dá zvládnuť s ľahkosťou.

    • Prihlásenie