Novinky

          • Európsky deň spotrebiteľských práv

          • V rámci výchovy budúcich spotrebiteľov si aj žiaci z 1.A triedy pripomenuli Európsky deň spotrebiteľských práv, ktorý sa každoročne koná 15. marca. Pri projektovej výučbe je dôležité zabezpečiť, aby deti mali dostatok času na skutočné zapojenie, objavovanie a tvorbu. Preto sme pri skúmaní tejto témy na úvod venovali čas diskusii o spotrebiteľských právach a zodpovednosti všetkých ľudí pre ochranu našej planéty. Deti mohli porozumieť pojmom, ako sú reklama, záruka a vrátenie tovaru alebo nakupovanie. Týmto spôsobom si mohli rozšíriť slovnú zásobu a precvičiť písanie. Na hodine matematiky zas objavovali matematické súvislosti v nakupovaní a financiách. Žiaci dostali virtuálny rozpočet, plánovali nákupy rôznych vecí. Hlavnou myšlienkou bolo poukázať na plytvanie nielen potravinami, nakupovaním a reálnou spotrebou, ktoré súvisia aj so zdravou výživou a recykláciou. Potom vypočítali ceny, sčítali a odčítali peniaze a rozhodli sa, čo si môžu kúpiť v rámci svojho rozpočtu.  Na záver pri pobyte vonku si deti vytvorili jednoduchý scenár, kde hrali rôzne úlohy – spotrebiteľa a predajcu. Týmto spôsobom sa aktívne zapájali do učenia a získali hlbšie porozumenie tém, ako je slovenský jazyk, matematika a spotrebiteľské práva.

          • Pridaj sa i Ty!

          • Dňa 19. 03. 2024 sa každý žiak našej školy môže podieľať na výrobe spoločnej mega-kresby. Bližšie informácie u pani učiteľky Mgr. Ľ. Leškovej a Mgr. J. Krivušovej.

          • Geografická olympiáda - okresné kolo

          • 12. 3. 2024 sa konalo okresné kolo Geografickej olympiády, na ktorom sa zúčastnili aj naši žiaci, ktorí postúpili zo školského kola. A veru sme boli aj úspešní. Mirko Chomiak (9.A) sa v najvyššej kategórii E umiestnil na 2. mieste a dievčatá z 5.A triedy Dianka Očkaíková a Eliška Vnenčáková boli úspešnými riešiteľkami v kategórii G. Ďakujeme všetkým našim žiakom, ktorí nás boli v tomto okresnom kole reprezentovať. 

          • Kreatívne jarné tvorenie na krúžku

          • Na krúžku kreativity nám dnes (presne 12. 3.) bolo veľmi veselo. Vytvárali sme pohyblivé kuriatko. Najprv sme nechápali, ako môže vyliezať a potom sa zrazu schovať do škrupinky ... ale vôbec to nie je zložité. Stačí mať šikovné ruky, výkresy, nožnice, lepidlo, potom všetko správne skombinovať a ... kuk!

          • Daidalos a Ikaros trochu inak

          • Aj v tomto školskom roku sa na niektorých hodinách literatúry v 6.A triede snažíme učiť netradične, využívame základné prvky tvorivej dramatiky, ktorá „umožňuje integrovať do jedného zmysluplného celku učebné obsahy viacerých predmetov, čím má žiak šance získavať komplexnú skúsenosť, teda celistvý obraz sveta a uvedomovať si svoje miesto v ňom.“ Základným cieľom takýchto hodín je rozvíjať osobnosť dieťaťa nielen ako jedinečnej, ale i sociálnej bytosti. Zvláštnosťou obsahu takýchto hodín je to, že sú organizované do podoby konkrétnych situácií, ktoré nesú v sebe prvky príbehovosti, zárodok konfliktu a potreby riešiť ho. Pri rozbore textu báje Daidalos a Ikaros sme realizovali vyučovací proces formou štruktúrovanej dramatickej hry, kde mali žiaci možnosť analyzovať dej a konanie postáv, vyjadriť svoj názor na hodnotu života, skúmať ľudské činy – žiarlivosť, závisť, neprajnosť, túžbu po domove a zaujať k nim postoj. Žiaci dokázali vyjadriť svoju mienku, postoj, preukázali schopnosť spolupracovať a kriticky myslieť. Počas 4 vyučovacích hodín žiaci využívali poznatky aj z dejepisu, fyziky, občianskej náuky, geografie či etickej výchovy. Celá štruktúrovaná práca bola rozdelená do 12 častí, z ktorých boli pre žiakov najpodnetnejšie Cestujeme do starovekého Grécka; Kto som?; Daidalos a jeho milovaný syn Ikaros; Daidalos má starosti; Čo si to vykonal – horúca stolička; Sláva Daidalovi či Útek.

            Takáto štruktúrovaná práca priniesla žiakom nesmierne silné zážitky, za podstatné prvky učenia zážitkom sme považovali priame vtiahnutie žiakov do problému, každý žiak prichádzal k poznaniu cez reálny zážitok, dôraz sme kládli na proces riešenia problému, nie na samotnú úlohu. Záverečná spätná väzba potvrdila, že pre žiakov boli tieto hodiny nesmierne obohacujúce, podnetné a veľmi sa im páčili. Aj takýmto spôsobom sa snažíme dokázať, že i v našej škole učíme moderne.