Hlavná stránka
Deň spoločného umenia
Aj my sme 19. marca 2024 v rámci projektu Hrdá škola tvorili veľké umelecké dielo, čím sme tiež prispeli k skrášleniu priestorov školy a dokázali sme, že vzájomnou komunikáciou a spoluprácou vytvárame jeden celok.
22marPrvouka v 2.A: Hokus - fokus
Do fotogalérie bol pridaný nový album Prvouka v 2.A.
22marČítajme si 2024; 2.A + 5.A
Marcovú výzvu "Čítajme si" sme privítali s nadšením. Hneď 18. 3. sme sa zapojili do celoslovenského detského čitateľského maratónu tak, že sme sa na spoločnej triednickej hodine rozdelili na šesť zmiešaných skupín a čítali sme zo šiestich kníh: 101 rozprávok pred spaním, Chrontulienka, Nechce sa nám spať, Slovenské ľudové rozprávky, Žubrienky inštalatérky a Dick Whittington a jeho mačka. Vytvorili sme poriadny literárny guláš, ktorý však v podaní 31 žiakov chutil skvelo! Každá skupina si zo svojho textu vybrala najzaujímavejšie slovo, ktoré zverejnila na tabuli. Poslednou úlohou skupín bolo vytvoriť a zapísať krátky príbeh, v ktorom použili tých šesť slov. Úlohu sa podarilo splniť štyrom skupinám a úsmevné príbehy nás všetkých rozosmiali.
18marByť odlišný je normálne
Dňa 21. marca (vo štvrtok) si aj my v našej ZŠ pripomenieme Svetový deň Downovho syndrómu. Symbol rozdielnych ponožiek nám pripomenie, že každý sme iný, no práve to robí náš svet pestrejším a lepším.
18marČítajme si spolu - 1.A, 3.A, 4.A
Spolu, znamená za účasti viacerých jednotlivcov, vo vzájomnej blízkosti, ako jeden celok, súčastne a navzájom. Takto spolupracovali žiaci 1.A, 3.A a 4.A triedy počas spoločného čítania rozprávky Veterný kráľ. Čo sa žiaci dozvedeli? Zistili, ako vznikla kniha. Ako ich môže inšpirovať čítanie kníh. Oboznámili sa s tým, že literárne texty v knihách môžu byť napísané v rôznych žánroch. Prečítali si rozprávku aj v rómskom jazyku a zistili, že to nie je až tak ľahké. Na záver sa pokúsili výtvarne zobraziť obsah prečítanej rozprávky. Týmito aktivitami sme viedli žiakov k objavovaniu a oceneniu rómskej kultúry a literatúry prostredníctvom rozprávok. Dúfame, že dnešný deň bol užitočný a priniesol radosť a vzdelávanie všetkým zúčastneným žiakom
22marRiaditeľské voľno
Podľa § 150 ods. 5 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení niektorých predpisov a v súlade s ustanovením § 3 ods. 10 vyhlášky MŠ SR č. 231/2009 Z. z. Vám oznamujem, že na deň 20. marca 2024 (streda) bolo rozhodnutím riaditeľa Základnej školy v Gemerskej Polome udelené žiakom 6.A, 6.B, 7.A a 8.A tejto školy riaditeľské voľno.
18marHodina deťom
Aj my sa dňa 21. marca 2024 (štvrtok) zapájame do finančnej zbierky Hodina deťom. Potešte tie deti, ktoré potrebujú napríklad školské pomôcky alebo oblečenie do školy.
Hodina deťom je celoročná verejná finančná zbierka organizovaná Nadáciou pre deti Slovenska od roku 1999. Výťažok zo zbierky putuje na podporu užitočných a jedinečných projektov zameraných na rozvoj osobnosti a tvorivosti u detí, rozvíjanie ich individuálneho potenciálu v závislosti od ich zdravotného stavu, talentu či hendikepu, skvalitňovanie školského prostredia, budovanie komunít i bezpečného prostredia pre deti, ale aj na intervenčné projekty, ktorých cieľom je riešiť problémové situácie detí.
18marFEBRUÁR 2024
Posledný zimný mesiac bol v našej škole naplnený úctyhodným množstvom akcií, podujatí a súťaží asi vo všetkých oblastiach rozvoja, na ktoré sa pri práci so žiakmi zameriavame. A nezaobišiel sa bez pekných úspechov a výsledkov v súťažiach a tiež zážitkov, na ktoré sa len tak ľahko nezabúda. Posúďte sami.
18marČítajme si 2024
Aj tento rok organizuje Linka detskej istoty celoslovenský čitateľský maratón, do ktorého sa v týždni od 18. 03. do 22. 03. 2024 zapája i naša ZŠ.
18marEurópsky deň spotrebiteľských práv
V rámci výchovy budúcich spotrebiteľov si aj žiaci z 1.A triedy pripomenuli Európsky deň spotrebiteľských práv, ktorý sa každoročne koná 15. marca. Pri projektovej výučbe je dôležité zabezpečiť, aby deti mali dostatok času na skutočné zapojenie, objavovanie a tvorbu. Preto sme pri skúmaní tejto témy na úvod venovali čas diskusii o spotrebiteľských právach a zodpovednosti všetkých ľudí pre ochranu našej planéty. Deti mohli porozumieť pojmom, ako sú reklama, záruka a vrátenie tovaru alebo nakupovanie. Týmto spôsobom si mohli rozšíriť slovnú zásobu a precvičiť písanie. Na hodine matematiky zas objavovali matematické súvislosti v nakupovaní a financiách. Žiaci dostali virtuálny rozpočet, plánovali nákupy rôznych vecí. Hlavnou myšlienkou bolo poukázať na plytvanie nielen potravinami, nakupovaním a reálnou spotrebou, ktoré súvisia aj so zdravou výživou a recykláciou. Potom vypočítali ceny, sčí
18marPridaj sa i Ty!
Dňa 19. 03. 2024 sa každý žiak našej školy môže podieľať na výrobe spoločnej mega-kresby. Bližšie informácie u pani učiteľky Mgr. Ľ. Leškovej a Mgr. J. Krivušovej.
07marGeografická olympiáda - okresné kolo
12. 3. 2024 sa konalo okresné kolo Geografickej olympiády, na ktorom sa zúčastnili aj naši žiaci, ktorí postúpili zo školského kola. A veru sme boli aj úspešní. Mirko Chomiak (9.A) sa v najvyššej kategórii E umiestnil na 2. mieste a dievčatá z 5.A triedy Dianka Očkaíková a Eliška Vnenčáková boli úspešnými riešiteľkami v kategórii G. Ďakujeme všetkým našim žiakom, ktorí nás boli v tomto okresnom kole reprezentovať.
13marKreatívne jarné tvorenie na krúžku
Na krúžku kreativity nám dnes (presne 12. 3.) bolo veľmi veselo. Vytvárali sme pohyblivé kuriatko. Najprv sme nechápali, ako môže vyliezať a potom sa zrazu schovať do škrupinky ... ale vôbec to nie je zložité. Stačí mať šikovné ruky, výkresy, nožnice, lepidlo, potom všetko správne skombinovať a ... kuk!
12mar- 11mar
Daidalos a Ikaros trochu inak
Aj v tomto školskom roku sa na niektorých hodinách literatúry v 6.A triede snažíme učiť netradične, využívame základné prvky tvorivej dramatiky, ktorá „umožňuje integrovať do jedného zmysluplného celku učebné obsahy viacerých predmetov, čím má žiak šance získavať komplexnú skúsenosť, teda celistvý obraz sveta a uvedomovať si svoje miesto v ňom.“ Základným cieľom takýchto hodín je rozvíjať osobnosť dieťaťa nielen ako jedinečnej, ale i sociálnej bytosti. Zvláštnosťou obsahu takýchto hodín je to, že sú organizované do podoby konkrétnych situácií, ktoré nesú v sebe prvky príbehovosti, zárodok konfliktu a potreby riešiť ho. Pri rozbore textu báje Daidalos a Ikaros sme realizovali vyučovací proces formou štruktúrovanej dramatickej hry, kde mali žiaci možnosť analyzovať dej a konanie postáv, vyjadriť svoj názor na hodnotu života, skúmať ľudské činy – žiarlivosť, závisť, neprajnosť, túžbu po dom
07marNáš venčekový ples
A predsa sa to podarilo!
Po úspešnom absolvovaní tanečného kurzu prišiel 23.02.2024 na rad vytúžený prvý tanečný ples – „Venček“. Na slávnostné ukončenie tanečného kurzu si žiaci pozvali svojich rodičov, starých rodičov, učiteľov, priateľov, známych, aby im predviedli, čo všetko sa počas kurzu naučili. Sála kultúrneho domu v Betliari sa zmenila na nepoznanie. Slávnostne prestreté stoly, vyleštené poháre, sviečky, tanečný parket.....To iba podčiarkovalo atmosféru nevšedného a nezabudnuteľného večera.
04mar25. ročník Kellnerovej Polomy
Dňa 23. 02. 2024 sa v našej škole konalo podujatie, ktoré už štvrť storočie sprostredkúva nášmu regiónu prehliadku umeleckého slova a je príležitosťou pre mladých talentovaných recitátorov prezentovať svoju lásku k slovu a kráse literatúry. Je oslavou krásy slovenského jazyka a uctením si kultúrnych tradícií, ktoré majú v živote každého národa svoje nezastupiteľné miesto. Toto podujatie sa môže pochváliť svojou bohatou tradíciou a širokým okruhom priaznivcov. O obľúbenosti našej Kellnerovej Polomy svedčí aj každoročne bohatá účasť súťažiacich. Tento rok to bolo 73 recitátorov z 20 školských zariadení nášho okresu.
27febŠaliansky Maťko - okresné kolo
Radnica v Rožňave opäť po roku otvorila svoje brány a privítala najúspešnejších recitátorov a recitátorky z celého okresu. V stredu 21. 02. 2024 sa konala súťaž Šaliansky Maťko, kde sa všetci zúčastnení snažili o čo najlepší prednes slovenskej povesti. Zastúpenie v tejto súťaži sme mali aj my. Naša žiačka Danka Ďuríčekova z 2. A predniesla povesť a jej výkon porota ocenila krásnym 3. miestom. Danke srdečne blahoželáme, ďakujeme za jej výkon a želáme ešte veľa podobných úspechov.
22febDeň rodičov a prarodičov
Aj naši žiaci z 2.A, 5.A, 6.A a 9.A v rámci projektu Hrdá škola dňa 20. 02. 2024 podporili Deň rodičov a prarodičov. Niektorí z nich prišli do školy v starých šatách, ktorými sa podobali na žiakov spred 20 - 50 rokov. Doniesli si staré tašky a aktovky, staré učebnice, peračníky a školské pomôcky. V 6.A na hodine SJL a v 5.A na hodine dejepisu si podľa spomienok svojich rodičov a prarodičov porozprávali o tom, ako vyzerala škola v minulosti. Preto sa v tento deň na spomínaných hodinách nepoužívala interaktívna tabuľa ani iná moderná technika a nevyužili sa ani ďalšie moderné pomôcky, písalo sa len kriedou na tabuľu a obyčajným perom do písaniek. Najviac sa žiakom páčilo, keď počas vysvetľovania učiva pani učiteľkou museli vzorne sedieť s rukami za chrbtom. Dokonca niektorí navrhli, aby sme do školského poriadku zaradili kľačanie na potrestanie niektorých nespratníkov.
21febHrdá škola - Deň rodičov a prarodičov
Pridaj sa i ty 20. februára 2024 (utorok)!
13feb
Zvonenia
- Pondelok21. 7. 2025
Fotogaléria
- zatiaľ žiadne údaje