Hlavná stránka

      • Vieme ako na to

        Naša škola sa v tomto školskom roku zapojila do kurikulárnej reformy základnej školy. Vytvárame nový obsah vzdelávania usporiadaný do troch viacročných cyklov. Výučba namiesto odovzdávania hotovej informácie vytvára situácie, pri ktorých žiaci môžu informácie interpretovať v konfrontácii s reálnou skúsenosťou.
      • 27mar
          • 8. A v knižnici

            Opäť je tu marec a s ním sa nám spája každoročná návšteva knižnice. Ani tento rok tomu nebolo inak. Teta Danka nás privítala vo svojom kráľovstve kníh. Pre žiakov boli pripravené aktivity, ktoré preverili ich čitateľské zručnosti. A opäť aj tento rok môžeme povedať, že išlo o veľmi vydarenú návštevu plnú zábavy, pohody, ale aj tvorivosti a radosti z práce žiakov. Ďakujeme.

        27mar
          • Čítajme si 2024

            Naši žiaci sa sa taktiež pridali k celoslovenskému čitateľskému maratónu, aby pomohli prekonať rekord v počte čitateľov. V triedach 6. B, 7. A  a 8.A prebiehalo čítanie na hodinách literatúry. Žiaci čítali úryvky z kníh Gabriely Futovej a následne pomocou indícií vyhľadávali v texte slová a situácie, ktoré mali zadané.Veríme, že sme pomohli, a že rekord bude prekonaný :-)

        27mar
          • Deň poézie v 6. B a 8. A

            V rámci Svetového dňa poézie sme na hodinách literatúry čítali a prednášali básne, ktoré napísali a knižne vydali deti z rôznych kútov Slovenska. Potom sme sa zamerali na literárne pojmy, ktoré nám niekedy spôsobujú problémy a žiaci mali obavy, avšak spoločnými silami sme to zvládli. Nakoniec to ani také ťažké nebolo ako sa na prvý pohľad zdalo. :-)

        27mar
      • 18mar
          • Spolupráca ZŠ s MŠ v Mesiaci knihy

            Marec – Mesiac knihy ponúka neskutočne veľa príležitostí na množstvo aktivít a projektov. Aj naša škola v rámci spolupráce s Materskou školou v Gemerskej Polome pripravila podujatie, ktoré sa konalo 25. 3. 2024. Naším cieľom bolo vzbudiť u detí záujem o detskú literatúru a motivovať ich k čítaniu. Ideálne je, keď deti vnímajú knihu ako svojho priateľa. Preto sme si v 1. A triede pripravili niekoľko aktivít. Na úvod sa žiaci zoznámili so žánrami detskej literatúry a s ukážkami z rôznych kníh. Nasledoval rozhovor o vzniku knihy až po jej vydanie. Predškoláci sa veru zahanbiť nedali. Krásne ovládali pojmy spisovateľ, ilustrátor alebo čitateľ. Na záver sa stali spisovateľmi a začali písať svoju prvú knihu o sebe. Počas tvorenia vlastnej knihy sprevádzala všetkých žiakov pomocníčka písmenková cestička. Veríme, že aj takáto skúsenosť bude pre budúcich prvákov prínosná.

        26mar
          • MARCOVÉ TVORIVÉ DIELNE S FÉNIXOM

            Pod záštitou DETSKEJ ORGANIZÁCIE FÉNIX sa v dňoch 08., 13., 15., 20. a 22. 03. realizovali školské VEĽKONOČNÉ TVORIVÉ DIELNE. Dielne sa viedli v kreatívnej a priateľskej atmosfére a popri žiakoch školy a pedagogických zamestnancoch sa ich aktívne zúčastnili aj poslanci obce Gemerská Poloma, zástupcovia Klubu dôchodcov v Gemerskej Polome a miestneho odboru Matice slovenskej. Všetkým veľmi pekne a úctivo ďakujeme za pomoc pri tvorbe obrovského množstva veľkonočných výrobkov a dekorácií a zároveň sa tešíme na stretnutie na VEĽKONOČNOM HARAŠENÍ v utorok 26. 03. a v stredu 27. 03., ktorým tieto aktivity vyvrcholia v podobe originálneho VEĽKONOČNÉHO JARMOKU.

        26mar
          • Návšteva knižnice - ŠKD

            Tradičná marcová návšteva knižnice v rámci mesiaca kníh bola pre našich žiakov veľmi zaujímavá. Celé popoludnie stráviť v knižnici - to sa nepodarí každý deň! Teta Danka pripravila úlohy, ktoré žiakom pomohli orientovať sa v množste kníh, vyhľadávať zaujímavosti a potom ich prezentovať svojim spolužiakom.

        25mar
          • Svetový deň vody v 1.A

            Aj v našej základnej škole sa pri tejto príležitosti v 1.A triede konalo v piatok 22. marca 2024 projektové vyučovanie. Naším cieľom bolo oboznámiť žiakov s významom pitnej vody pre zachovanie zdravia a života na Zemi a viesť ich k ochrane životného prostredia a vodných zdrojov. Ako to prebiehalo? Žiaci si vytvorili vlastný slovník s vodnou témou. Naučili sa nové slová spojené s vodou a zaznamenávali ich v zošitoch spolu s ich významom. Dozvedeli sa o kolobehu vody. Pomocou písmen vyskladali slová. Napodobňovali pohyby potokov, riek, morí a zvierat žijúcich vo vode. Vyhľadávali a prečítali slová, ktoré označovali, aké môže byť počasie. Označili číslicami množstvo kvapiek a spočítavali ich. Na záver sa všetci ponorili so zavretými očami pod vodnú hladinu a predstavovali si, ako spoločne s vodnými živočíchmi plávajú.

        25mar
          • Svetový deň poézie

            21. marec bol v roku 1999 vyhlásený medzinárodnou organizáciou UNESCO ako Svetový deň poézie. Zmyslom tohto dňa je pripomenúť si, prečo je poézia dôležitá. Tento deň slúži i na to, aby sa poézia viac propagovala a čítala. V 9.A triede sme si na hodine literatúry vybrali text od Jána Kostru Každý deň, ktorým sme si pripomenuli, že človek nemôže existovať sám, nemá sa báť nepoznaného a má byť optimistom s vlastným cieľom. V závere hodiny sme si formou tajničky precvičili pojmy z literárnej teórie, ktoré súvisia s poéziou.

        25mar
      • 18mar
          • Literárne kvízy v 6.A a 9.A

            V Mesiaci knihy už tradične organizujeme pre žiakov 2. stupňa i literárne kvízy, v ktorých si žiaci preveria svoje vedomosti z literárnej teórie, riešia rôzne prešmyčky, hádanky a zámenky, priraďujú k textom názvy diel, mená postáv alebo mená autorov. O víťazoch väčšinou rozhodnú tajničky, a tak to bolo aj tento rok. V 6.A triede vyhrali Filip Fafrák a Sebastián Žúdelv 9.A triede zmiešané družstvo, ktoré tvorili Viktória Balážová, Miroslav Chomiak a Viktor Ferenčík. Všetky družstvá však dokázali, že ich vedomosti z literatúry sú veľmi dobré.

        22mar
          • Čítajme si v 6.A a 9.A

            Aj žiaci 6.A a 9.A sa na hodinách SJL zapojili do celoslovenského čitateľského maratónu Čítajme si 2024, ktorý organizuje Linka detskej istoty. V 6.A sa čítala báj Prometeus z knihy od Eduarda Petišku Staré grécke báje a povesti, ku ktorej žiaci riešili pracovný list s úlohami zameranými na čítanie s porozumením. V ďalšej časti hodiny si prečítali o Sizyfovi, ktorého meno je symbolom namáhavej, ale zbytočnej práce.

        22mar
          • Celoslovenské testovanie deviatakov

            20. marca 2024 sa i v našej ZŠ konalo celoslovenské testovanie žiakov deviateho ročníka z matematiky a slovenského jazyka a literatúry. Naši deviataci sa usilovne na túto v ich živote prvú vážnu udalosť pripravovali a boli plní napätia a očakávaní. Dúfajme, že sa im pri riešení úloh darilo a budú spokojní žiaci, ale aj ich učitelia.

        22mar
          • Hodina deťom

            Dňa 21. marca sa uskutočnila aj v našej ZŠ v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska a Detskou organizáciou Fénix celoslovenská finančná zbierka Hodina deťom, kde dobrovoľnícke tímy v priestoroch našej školy a obce zbierali príspevky do pokladničiek. Výnos je určený na pomoc deťom z jednorodičovských rodín, ktoré sú ohrozené chudobou a sociálnym vylúčením. O tom, že sa nám darilo, svedčí i vyzbieraná čiastka – 192,20 €. Všetkým tým, ktorí sa do zbierky zapojili a podporili dobrú vec, patrí poďakovanie.

        21mar
          • Ponožková výzva

            21. marec je Svetovým dňom Downovho syndrómu. Svoje sympatie a podporu ľuďom s Downovým syndrómom sme v tento deň i my v našej ZŠ vyjadrili obutím ponožiek rôznych farieb či veľkostí, pretože majú o jeden 21. chromozóm v tvare ponožky naviac.

            Cieľom Ponožkovej výzvy je šíriť povedomie o týchto ľuďoch. Ich prijatie spoločnosťou, šanca na bežné vzdelávanie či príležitosť na prácu ešte stále nie je samozrejmosťou. Práve vďaka informovanosti a pozitívnemu príkladu z osobnej skúsenosti môže každý z nás búrať predsudky a pomôcť im, aby sa stali rovnocennými členmi spoločnosti a mohli realizovať svoje sny – žiť plnohodnotný život.

        21mar
      • 22mar
      • 22mar
          • Čítajme si 2024; 2.A + 5.A

            Marcovú výzvu "Čítajme si" sme privítali s nadšením. Hneď 18. 3. sme sa zapojili do celoslovenského detského čitateľského maratónu tak, že sme sa na spoločnej triednickej hodine rozdelili na šesť zmiešaných skupín a čítali sme zo šiestich kníh: 101 rozprávok pred spaním, Chrontulienka, Nechce sa nám spať, Slovenské ľudové rozprávky, Žubrienky inštalatérky a Dick Whittington a jeho mačka. Vytvorili sme poriadny literárny guláš, ktorý však v podaní 31 žiakov chutil skvelo! Každá skupina si zo svojho textu vybrala najzaujímavejšie slovo, ktoré zverejnila na tabuli. Poslednou úlohou skupín bolo vytvoriť a zapísať krátky príbeh, v ktorom použili tých šesť slov. Úlohu sa podarilo splniť štyrom skupinám a úsmevné príbehy nás všetkých rozosmiali.

        18mar
      • 18mar
    • Partneri

      • Odkaz: https://nivam.sk/np-pop3/
      • Odkaz: ?
      • Odkaz: https://www.minedu.sk/digiedu/
    • Prihlásenie

    • Zvonenia

      Piatok 6. 6. 2025
    • Fotogaléria

      • zatiaľ žiadne údaje